Przed przystąpieniem do projektu serwisu www, staramy się ściśle określić główny profil działalności zleceniodawcy, a więc tematykę serwisu.
Następnie ustalamy cele i założenia przyszłej witryny oraz krąg potencjalnych odbiorców - użytkowników. Kolejność postępowania podczas wykonywania projektu serwisu można by ująć w następujących etapach:
określenie funkcji witryny i technologii wykonania,
zgromadzenie niezbędnych materiałów tekstowych i graficznych,
przygotowanie wstępnych projektów graficznych,
zatwierdzenie projektu graficznego, określenie harmonogramu prac i podpisanie umowy,
wykonanie witryny,
konsultacja z klientem oraz ostatnie poprawki,
ostateczne zatwierdzenie witryny.
Korzyści płynące z posiadania witryny internetowej:
stanowi najtańszą formę reklamy,
równoczesny niezawodny i swobodny dostęp do informacji dla nieograniczonej liczby osób przez 24 h
na dobę,
posiada zasięg ogólnoświatowy,
stanowi serwis informacyjny i reklamowy,
atrakcyjna forma szczegółowej prezentacji firmy oraz jej aktualnej oferty
- produktów i usług,
umożliwia bezpośredni kontakt usługodawcy z klientem lub kontrahentem, strefy
ograniczonego dostępu, itp.,
zmniejsza koszty związane z przekazywaniem informacji potencjalnym klientom,
redukując ilości zużywanego papieru,(używanego do tworzenia ofert, folderów reklamowych
itp.),
łatwość kreowania pozytywnego wizerunku firmy, jej usług i produktów,
podnosi prestiż firmy,
poszerza zakres odbiorców,
tania i wygodna forma dotarcia do nowych grup odbiorców lub kontra- hentów firmy spoza
lokalnego rynku, możliwość budowania nowego kanału dystrybucji i sprzedaży,
efektywny sposób badania opinii klientów, ich potrzeb oraz oczekiwań,
praktycznie nieograniczony rozmiar prezentacji,
interaktywność - klient sam decyduje, czego chce się dowiedzieć o danej firmie,
szybkie i tanie wprowadzanie zmian i aktualizacji,
strona internetowa może być środkiem w zwiększaniu efektywności pracy i rozwoju firmy,
bez potrzeby zatrudniania nowych pracowników.
Witryna internetowa, inaczej serwis www, to określenie grupy dokumentów HTML, gdzie każdy z dokumentów stanowi pojedyńczą stronę www (ang. Web Page), jaką widzi użytkownik w oknie przeglądarki po wprowadzeniu
jej adresu, np. wwww.twojastrona.pl. Witryna oprócz tekstu może zawierać również grafikę, dźwięki, animacje, hiperłącza (odnośnik do innych stron www) i wiele innych elementów multimedialnych.